- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12321
Firma Sigma zaprezentowała nowy obiektyw marki SIGMA - 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM w wersji Contemporary. Teleobiektyw posiada zbliżone parametry do zaawansowanego modelu z linii SPORT ale jest tańszy. Z jednej strony koncepcją obiektywu Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM SPORT było osiągniecie jak najlepszej jakości optycznej i mechanicznej obiektywu, tak aby sprostać wymaganiom profesjonalnych fotografów. Z drugiej strony pojawiła się konieczność opracowania Sigmy 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM CONTEMPORARY, gdzie położono nacisk na uzyskanie lekkiego i kompaktowego narzędzia podobnego osiągami do linii SPORT, obiektywu zaspakajającego potrzeby hobbystów. Zmniejszając jego wymiary inżynierowie położyli szczególny nacisk na utrzymanie wysokiej wydajności optycznej. W obiektywie zastosowano szereg specjalistycznych soczewek m.in. ze szkła fluorytowego i aż trzech z niskodyspersyjnego SLD, dzięki czemu uzyskano wysoki współczynnik przenoszenia obrazu oraz zlikwidowano aberrację chromatyczną. Co istotne, udało się utrzymać wysoką jakość obrazu również w najczęściej wykorzystywanych końcowych wartościach ogniskowych. Dzięki lżejszej i mniejszej konstrukcji można nim fotografować „z ręki”. W celu ułatwienia takiej pracy zastosowano w nim zdejmowany uchwyt statywowy. Obiektyw jest przystosowany do pracy w trudnym środowisku i posiada dodatkowe uszczelnienia chroniące przed kurzem oraz zachlapaniem.
SIGMA 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM:
- Dzięki zastosowaniu doskonałych elementów ze szkła optycznego zminimalizowano aberrację chromatyczną i osiągnięto wiodącą klasę jakości obrazu.
- W obiektywie zastosowano 1 soczewkę FLD (F Low Dispersion) charakteryzującą się najwyższym znanym poziomem wydajności optycznej oraz 3 soczewki ze szlachetnego szkła SLD (Special Low Dispersion). Dzięki temu zlikwidowano barwne aberracje barwne, tak często występujące zwłaszcza w najwyższych wartościach ogniskowych.
Lekka i zwarta konstrukcja.
W porównaniu z Sigmą 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM SPORT obiektyw z serii Contemporary jest mniejszy i lżejszy, co ułatwia obsługę sprzętu oraz transport. Dzięki zdejmowanemu uchwytowi statywowemu możemy dodatkowo zmniejszyć wagę oraz wymiary obiektywu. Uchwyt statywowy wykonano z bardzo wytrzymałego i sztywnego stopu magnezu, który gwarantuje odpowiednią stabilność.
Blokada tubusa przy dowolnej wartości ogniskowych.
Obiektyw jest wyposażony w blokadę wysuwu przedniego tubusa. Blokadę można uaktywnić przy dowolnej wartości ogniskowych, co umożliwia stabilne fotografowanie w przypadku obiektywu skierowanego w górę lub w dół. Funkcja ta jest niezbędna przy długich czasach naświetlania np. przy fotografii astro.
Hydrofobowe i przeciwtłuszczowe powłoki ochronne soczewek.
Przednią i tylną soczewkę pokryto warstwą hydrofobową oraz specjalną warstwą utrudniającą utrzymywanie się tłuszczu. Dzięki takiemu rozwiązaniu czyszczenie soczewek staje się po raz pierwszy tak łatwe.
Uszczelniony bagnet.
W bagnecie obiektywu zastosowano gumowe uszczelnienia podnoszące jego odporność na kurz oraz zachlapanie.
Zastosowany akcelerometr wpiera działanie stabilizacji w kadrach pionowych oraz poziomych.
Stabilizacja w trybie 1 doskonale spisuje się podczas ogólnego fotografowania (w trybie 1 pracują wszystkie czujniki drgań). Chcąc fotografować obiekty w ruchu (śledzenie samolotu, biegnącego zwierzęcia) włączamy 2 tryb stabilizacji optycznej. W przypadku kadrów pionowych lub poziomych akcelerometr wykryje położenie obiektywu i odpowiednio zorganizuje pracę poszczególnych czujników.
Nowy rodzaj silnika AF.
W obiektywie zastosowano nowy rodzaj silnika AF, cichszy i szybszy „Optimized AF”. W porównaniu z poprzednimi konstrukcjami udało się poprawić efektywność pracy silnika o 5 %.
Tryby ustawiania ostrości.
Obiektyw poza standardowymi trybami ustawiania ostrości AF/MF posiada tryb MO. Włączając ten tryb możemy ręcznie ustawiać ostrość, a AF włączy się dopiero po określonym czasie. Czas po którym ma włączyć się AF ustawiamy indywidualnie za pomocą urządzenia personalizującego USB DOCK. W trybie AF możemy dokonywać poostrzenia bez konieczności przełączania w tryb MF.
SIGMA USB DOCK - personalizacja ustawień.
Obiektyw współpracuje z urządzeniem USB DOCK, dzięki któremu możesz personalizować pod własne oczekiwania funkcje stabilizacji optycznej (tryb standardowy, średni oraz dynamiczny), opcje pracy autofocusa (priorytet celności, priorytet szybkości, tryb standardowy), określania zakresu odległości ostrzenia, a także wgrywania nowego oprogramowania.
Kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami z linii Sigma Global Vision.
Obiektyw jest kompatybilny w nowymi telekonwerterami 1,4x i 2,0x. Praca AF jest zapewniona do przysłony f/8.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 10888
SIGMA Corporation zaprezentowała nowy obiektyw należący do linii Sport - Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Ten profesjonalny teleobiektyw dający bardzo ostre zdjęcia w całym zakresie ogniskowych, sprosta wymaganiom każdego fotografa. Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM przystosowana jest do pracy w trudnych warunkach terenowych, posiada wszelkie cechy i możliwości sprzętu pożądane przez wymagającego profesjonalistę, dzięki czemu nie musi się on martwić o obiektyw. Posiada blokadę przedniego tubusu przy dowolnej ogniskowej, hydrofobowe warstwy na skrajnych soczewkach obiektywu, kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami, nowy system stabilizacji optycznej wsparty zaawansowanym akcelerometrem, ergonomiczne ułożenie przełączników i pierścieni, zoptymalizowany napęd AF, specjalne soczewki minimalizujące wszelkie abberacje, a całość zamknięta w nowej wytrzymałej i gustownej obudowie.
Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM:
1) Osiąga najlepsze parametry optyczne, które charakteryzują produkty z profesjonalnej linii Sports.
Dzięki zastosowaniu doskonałych elementów ze specjalnego szkła optycznego udało się zminimalizować abberację chromatyczną i osiągnąć wiodącą klasę jakości obrazu. Obiektyw ten zawiera 2 soczewki FLD (F Low Dispersion) z wysokiej jakości szkła fluorytowego oraz 3 soczewki SLD (Special Low Dispercion) doskonale kompensujące barwne abberacje obrazu, a w szczególności abberację chromatyczną często występującą w końcowych zakresach ogniskowych. W obiektywie zastosowano 9-cio listkową przysłonę kołową, dzięki czemu uzyskano korzystne rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia (bokeh).
Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM
2) Zwiększona wytrzymałości na czynniki zewnętrzne.
Odporność na warunki atmosferyczne. Obiektyw jest pyło i bryzgoszczelny. Liczne uszczelnienia występujące w konstrukcji obiektywu zapewniają swobodny transport nawet przy trudnych warunkach zewnętrznych.
Nowe ochronne warstwy na skrajnych soczewkach. Przednią i tylną soczewkę pokryto warstwą hydrofobową oraz specjalną warstwą utrudniającą utrzymywanie się tłuszczu, dzięki czemu ich czyszczenie po raz pierwszy jest tak łatwe.
Blokada tubusa. Obiektyw jest wyposażony w blokadę wysuwu przedniego tubusa. Blokadę można uaktywnić w przy dowolnej wartości ogniskowych, co umożliwia stabilne fotografowanie w przypadku obiektywu skierowanego w górę lub w dół. Funkcja ta jest niezbędna przy długich czasach naświetlania np. przy fotografii astro.
Tryby ustawiania ostrości. Obiektyw poza standardowymi trybami ustawiania ostrości AF/MF posiada tryb MO. Włączając ten tryb możemy ręcznie ustawiać ostrość, a AF włączy się dopiero po określonym czasie. Czas po którym ma włączyć się AF ustawiamy indywidualnie za pomocą urządzenia personalizującego USB DOCK. W trybie AF możemy dokonywać poostrzenia bez konieczności przełączania w tryb MF.
Nowy rodzaj uchwytu statywowego. Użyte materiały i miejsce umocowania gwarantują większą niż dotychczas stabilność zestawu fotograficznego. Uchwyt w bardzo szybki i precyzyjny sposób pozwala na przejścia pomiędzy kadrami poziomymi a pionowymi. Do uchwytu statywu mocowany jest pasek transportowy zapewniający bezpieczne przenoszenie zestawu fotograficznego. Mocowanie obiektywu - mosiężne mocowanie bagnetu łączy wysoką jakość wykonania z wytrzymałością. Jego powierzchnia jest poddawana specjalnej obróbce wzmacniającej, po to aby zapewnić wysoką jakość obiektywu, gwarantującą długotrwałe użytkowanie.
3) Precyzyjna technologie pozwalają uchwycić zamierzony kadr.
W obiektywie zastosowano precyzyjny akcelerometr wspierający działanie stabilizacji obrazu. Stabilizacja w trybie 1 doskonale spisuje się podczas ogólnego fotografowania, w trybie 1 pracują wszystkie czujniki drgań. Chcąc fotografować obiekty w ruchu (śledzenie samolotu, biegnącego zwierzęcia) włączamy tryb 2 stabilizacji optycznej. W przypadku kadrów pionowych lub poziomych akcelerometr wykryje położenie obiektywu i odpowiednio zorganizuje pracę poszczególnych czujników. Nowy silnik AF - w obiektywie zastosowano nowy rodzaj silnika AF, cichszy i szybszy „Optimized AF”. W porównaniu z poprzednimi konstrukcjami udało się poprawić efektywność pracy silnika o 5 %.
4) Współpraca z urządzeniem personalizującym USB DOCK
Obiektyw współpracuje z urządzeniem USB DOC, dzięki któremu możesz personalizować pod własne oczekiwania funkcje stabilizacji optycznej, opcje pracy autofocusa, określania zakresu odległości ostrzenia, wgrywania nowego oprogramowania.
5) Kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami z linii SGV.
Obiektyw jest kompatybilny w nowymi telekonwerterami 1,4x i 2,0x. Praca AF jest zapewniona do przysłony F8.
6) Nowy produkt linii Sigma Global Vision, który po raz kolejny ustala nowy standard jakości obrazu.
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać pożądane ujęcie. Sigma oferuje obiektywy w trzech liniach: ART, SPORT oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia SPORT charakteryzuje się wysoką wydajnością obrazu nawet przy dużych zbliżeniach, doskonałą pracą silnika AF niezbędnego przy fotografowaniu dynamicznych akcji. Pozwala na definiowanie szeregu funkcji wspierających fotografa, takich jak praca AF, zakres odległości ostrzenia, charakterystyka pracy OS itp.
Obiektyw doskonale sprawdzi się w fotografii przyrodniczej, sportowej, lotniczej czy detektywistycznej oraz wszędzie tam gdzie nie mamy możliwości zbliżenia się do fotografowanego obiektu. Ergonomiczny zakres od 150 do 600 mm z pewnością zaspokoi potrzeby wielu wymagających fotografów.
Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii
Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.
Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.
Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).
Sugerowana cena obiektywu wynosi 7.490 zł brutto.
Specyfikacja techniczna
- Konstrukcja: 24 elementy / 16 grup
- Minimalna przysłona F22
- Średnica filtra 105 mm
- Kąt widzenia (35mm) 16.4-4.1 stopnia
- Minimalna odległość ostrzenia: 260 cm
- Wymiary: 121 x 290.2 mm
- Przysłona kołowa, 9 listków
- Maksymalne powiększenie 1:5
- Waga 2.860 g
- Mocowanie Sigma, Canon, Nikon.
- W zestawie: pokrowiec, osłona, pasek na ramię, dekle.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 7384
SIGMA Corporation wprowadza na rynek nowy obiektyw należący do linii Contemporary - SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Zbudowany jest z aż 4 soczewek ze szlachetnego szkła fluorytowego FLD i jednej ze szkła o niskiej dyspersji SLD (Special Low Dispersion). Szkło FLD charakteryzuje się najwyższym dostępnym poziomem dyspersji i bardzo wysokim współczynnikiem przepuszczalności światła. Dzięki takiemu układowi udało się skorygować wszelkie abberacje barwne ze szczególnym naciskiem na ich eliminację w końcowych zakresach ogniskowych. Obiektyw posiada stabilizację obrazu.
Zgromadzenie powyższych rozwiązań zapewnia wysoką jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych od szerokiego kąta do dużego tele. Nie zapomniano o dopracowaniu ostrości obrazu na brzegach kadru oraz w położeniu MACRO. W obiektywie SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3DC MACRO OS HSM zastosowano autorski system stabilizacji obrazu OS. Dzięki niemu odsetek zdjęć poruszonych drastycznie spada, ponieważ wydajność stabilizacji wynosi aż 3,5 kroku EV. Ustawianie ostrości zapewnia cichy i szyki ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki niemu z powodzeniem możemy fotografować dynamiczne sceny. Ponieważ jest bardzo cichy doskonale spisze się w dyskretnej pracy podczas fotografowania zwierząt, kościołów czy teatrów. Specjalnie do tego obiektywu opracowano dodatkową soczewkę MACRO (opcja odpłatna). W odróżnieniu do uniwersalnych soczewek macro, ta charakteryzuje się parametrami dobranymi wyłącznie pod obiektyw SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Wykonana ze specjalnego szkła nie pogarsza jakości obrazu obiektywu, pozwala na uzyskanie skali odwzorowania 1:2. Takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się przy fotografii, owadów, martwej natury czy poszukiwaniu na co dzień ukrytych kadrów.
Wykorzystując obiektyw uniwersalny zostaliśmy przyzwyczajeni do kompromisu pomiędzy jakością obrazu a zakresem ogniskowych. Również tym razem inżynierowie musieli odpowiedzieć sobie na pytanie jak pogodzić mobilność i uniwersalność obiektywu z jednoczesnym zachowaniem wysokich parametrów optycznych. Okazuje się że mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu obiektywów fotograficznych można stworzyć obiektyw doskonały dla entuzjastów fotografii. Dzięki opracowaniu odpowiedniego układu optycznego w połączeniu ze specjalnymi rodzajami szkieł udało się połączyć uniwersalność obiektywu z zachowaniem wysokiej ostrości w każdym zakresie ogniskowych. Duże 16.6 x zbliżenie optyczne i zaawansowane soczewki FLD gwarantują wysoką jakość obrazu.
Linia Contemporary
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać żądane ujęcie. Sigma organizuje swoje obiektywy w trzech liniach ART, SPORTS oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia Contemporary to seria obiektywów o wysokiej wydajności optycznej przeznaczonych do codziennego użytku. Produkty tej linii łączą w sobie zarówno wysoką jakość optyczną, jak i uniwersalność zastosowania, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów tak istotnych podczas podróży czy spacerów. Sigmie udało się rozwiązać problem utrzymania małych rozmiarów z zachowaniem bardzo wydajności optycznej. Nie zapomniano o najnowszych technologiach jak stabilizacja obrazu czy ultradźwiękowy napęd, aby fotografowanie było czystą przyjemnością.
Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii
Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.
Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.
Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).
Sugerowana cena obiektywu wynosi 2.290 zł brutto.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12151
Firma Sigma zaprezentowała nowe wysokiej klasy telekonwertery przeznaczone do współpracy z wymagającymi obiektywami z linii Sigma Global Vision (współpraca tylko z tymi obiektywami). Konwertery zaprojektowano wykorzystując współczesne techniki wieloletnie doświadczenie. Głównym celem tego projektu było zapewnienie doskonałej współpracy z istniejącymi obiektywami z linii SGV. Oba modele posiadają specjalne soczewki SLD niwelujące aberrację chromatyczną oraz przenoszą napęd AF do wartości przysłony f/8.
Montując je pomiędzy aparat a obiektyw uzyskujemy powiększenie ogniskowych odpowiednio o współczynnik 1.4 lub 2.0. Oba modele posiadają specjalne soczewki SLD niwelujące aberrację chromatyczną. Nowe konwertery SGV przenoszą napęd AF do wartości przysłony f/8. Konwertery są wyposażone w gumowe uszczelki podnoszące odporność na pracę w kurzu oraz zachlapanie. Kompaktowa obudowa nie zajmie wiele miejsca w podróżnym bagażu.
Specyfikacje:
Telekonwerter 1.4
- Konstrukcja: 7 elementów w 5 grupach
- Współczynnik: 1.4
- Wymiary: 69.8 mm x 25 mm
- Waga: 190 g
- Mocowanie: Sigma, Canon, Nikon
- Sugerowana cena detaliczna: 1190 zł
Telekonwerter 2.0
- Konstrukcja: 10 elementów w 5 grupach
- Współczynnik: 2.0
- Wymiary: 69.8 mm x 48.9 mm
- Waga: 290 g
- Mocowanie: Sigma, Canon, Nikon
- Sugerowana cena detaliczna: 1490 zł
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12004
Firma Nikon wprowadza na rynek stałoogniskowy obiektyw AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED, dedykowany do lustrzanek cyfrowych formatu FX. Bardzo jasny obiektyw stałoogniskowy o dużym otworze względnym f/1,8 i ultraszerokokątnej ogniskowej 20 mm. To doskonała propozycja dla miłośników kreatywnej fotografii, pragnących uwydatnić perspektywę.
Dzięki doskonałej jakości optycznej i zwartej, lekkiej konstrukcji ten wszechstronny obiektyw nadaje się do fotografowania wnętrz, rozległych krajobrazów, scen ulicznych czy nawet do fotografii podwodnej, a także do rejestrowania wciągających scen filmowych.
Duży otwór względny f/1,8 pozwala uzyskać małą głębię ostrości oraz gładkie rozmycie tła, a także dobre technicznie zdjęcia w słabym oświetleniu. Wysokiej klasy optyka gwarantuje równomierną ostrość w całym kadrze przy minimalnej dystorsji.
„Tak się składa, że w 2014 r. przypada 20. rocznica wprowadzenia na rynek modelu AF NIKKOR 20mm f/2,8D, który zyskał sobie dużą popularność wśród fotografów. Teraz Nikon wprowadza ten typ obiektywów w XXI wiek, udoskonalając praktycznie każdy ich aspekt. AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED może pochwalić się większym otworem względnym, lepszym autofokusem i udoskonaloną optyką. Zastosowano w nim także słynną powłokę nanokrystaliczną Nikon, a także poprawiono budowę i ergonomię. Obiektyw ten nie tylko odznacza się imponującymi parametrami technicznymi, ale i umożliwia wykonywanie wielu atrakcyjnych ujęć o szerokim kącie widzenia, co z pewnością pozwoli użytkownikom uzyskać ciekawe efekty artystyczne. Właśnie takie obiektywy sprawiają, że budzi się w nas pasja fotografowania.” - powiedział Zurab Kiknadze, kierownik produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania Nikon Europe.
Niezwykła perspektywa
Nowy AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED oferuje doskonałe efekty w wielu różnych sytuacjach zdjęciowych. Dzięki niewielkim rozmiarom i wszechstronnym możliwościom idealnie nadaje się do fotografowania wnętrz, rozległych krajobrazów, scen ulicznych czy nawet do fotografii podwodnej. Jest to także doskonały wybór dla filmowców.
Duży otwór względny f/1,8 i wyjątkowa czułość pozwalają wydobyć fotografowany obiekt na pierwszy plan oraz uzyskać efekt pięknego rozmycia tła. Ponadto, obraz w wizjerze jest jaśniejszy. Można też stosować krótsze czasy otwarcia migawki, co pozwala na uzyskanie wyraźnych ujęć w słabym oświetleniu. Dzięki cichemu silnikowi falowemu autofokus działa płynnie, bezgłośnie i szybko, a minimalna odległość zdjęciowa rzędu 0,2 m pozwala zbliżyć się do obiektu tak, by wypełnił on cały kadr.
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości
AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED został opracowany z myślą o wysokich rozdzielczościach nowoczesnych matryc. Dzięki temu obiektyw umożliwia wykonywanie oszałamiających zdjęć i nagrywanie doskonałych filmów Full HD. Zaawansowana konstrukcja układu optycznego obejmuje 13 elementów w 11 grupach. Znajdują się tu między innymi dwie soczewki o superniskiej dyspersji (ED) oraz dwie soczewki asferyczne (AS). Soczewki ED firmy Nikon zapewniają odpowiedni poziom ostrości i kontrastu nawet przy większych otworach przysłony. Z kolei soczewki asferyczne pozwalają na niespotykane przy takich ogniskowych ograniczenie dystorsji. Powłoka nanokrystaliczna minimalizuje refleksy i efekty flary.
Wygoda i poręczność
AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED charakteryzuje się niewielką i lekką budową oraz szybkim działaniem, dzięki czemu użytkownik może w każdej chwili uzyskać bliskie ujęcie i wykonać dynamiczne zdjęcia z wielu różnych miejsc. Masa obiektywu nie przekracza 355 g, co gwarantuje wyjątkową wygodę i poręczność. AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED jest zoptymalizowany pod kątem współpracy z matrycami formatu FX, a w przypadku stosowania z cyfrowymi lustrzankami jednoobiektywowymi w formacie DX oferuje szeroki kąt widzenia odpowiadający obiektywowi o ogniskowej rzędu 30 mm.
Do obiektywu AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED dołączany jest miękki futerał CL-1015 oraz osłona przeciwsłoneczna HB-72.
Dane techniczne
Ogniskowa | 20 mm |
Maksymalny otwór względny | f/1,8 |
Minimalny otwór przysłony | f/16 |
Budowa optyczna obiektywu | 13 soczewek w 11 grupach (w tym dwie soczewki ze szkła ED, dwie soczewki asferyczne i soczewki z powłoką nanokrystaliczną) |
Kąt widzenia | Jednoobiektywowe lustrzanki analogowe i lustrzanki cyfrowe formatu FX firmy Nikon: 94°, cyfrowe lustrzanki jednoobiektywowe formatu DX firmy Nikon: 70° |
Minimalna odległość zdjęciowa | 0,2 m od płaszczyzny ogniskowej |
Liczba segmentów przysłony | 7 (zaokrąglony otwór przysłony) |
Rozmiar filtra | 77 mm (P = 0,75 mm) |
Masa | Około 355 g |
Akcesoria dostarczone w zestawie | Zatrzaskiwana przednia pokrywka obiektywu LC-77 o średnicy 77 mm, tylna pokrywka obiektywu LF-4, osłona z mocowaniem bagnetowym HB-72, miękki futerał na obiektyw CL-1015 |
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12399
Firma Fujifilm wprowadza na rynek nowy obiektyw Fujinon XF 56 mm f/1.2 R APD. Obiektyw przeznaczony jest do aparatów cyfrowych wyposażonych w matryce APS-C o długości ogniskowej będącej odpowiednikiem 85 mm1. Model ten oferuje maksymalną przysłonę f/1.2 co czyni z niego najjaśniejszy na świecie obiektyw z autofokusem do aparatów cyfrowych z matrycą APS-C. Ponadto dzięki nowemu filtrowi apodyzacyjnemu doskonale sprawdza się w fotografii portretowej, umożliwiając uchwycenie każdego pasma włosów i dodając atrakcyjny efekt bokeh.
Obiektyw jest też łatwy w przenoszeniu, bowiem po zamontowaniu go w aparacie z serii X całość waży mniej więcej połowę2 tego, co lustrzanka jednoobiektywowa z obiektywem o tej samej długości ogniskowej i wartości F. O szybkości jego działania decyduje natomiast szybki i cichy autofokus. Obiektyw oferuje nie tylko piękny efekt bokeh, ale również zachowuje ostrość dzięki precyzyjnemu ogniskowaniu nawet przy małej głębi ostrości. Tu właśnie widać ogromną przewagę, jaką bezlusterkowce mają nad lustrzankami – za ogniskowanie odpowiada bowiem sama matryca, a nie dodatkowy czujnik PD. Migawka w korpusach z serii X jest cicha, co ułatwia wykonanie naturalnych zdjęć fotografowanych obiektów.
Główne zalety
(1) Filtr apodyzacyjny pozwalający tworzyć bardziej kreatywne portrety
Model XF 56 mm f/1.2 R APD zapewnia wyjątkową ostrość nawet wtedy, gdy przysłona jest ustawiona na wartość f/1.2. Ponadto filtr apodyzacyjny wygładza kontury uzyskane po zastosowaniu efektu bokeh. Ta mieszanka ostrości obrazu i wspaniałego efektu bokeh przekłada się na zdjęcia portretowe, które wydają się być trójwymiarowe.
Optyka składa się z 11 elementów szklanych w 8 grupach, w tym z jednej soczewki asferycznej ze szkła formowanego oraz dwóch soczewek o wyjątkowo niskiej dyspersji. Za korekcję aberracji sferycznych odpowiada szklana soczewka asferyczna, co pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość nawet przy maksymalnej przysłonie. Co więcej, zastosowanie dwóch soczewek o wyjątkowo niskiej dyspersji i trzech soczewek sklejonych pozwoliło znacznie ograniczyć występowanie aberracji chromatycznych. Powierzchnie wszystkich soczewek zostały pokryte unikalną powłoką Fujifilm HT-EBC (High Transmittance Electron Beam Coating), aby zminimalizować występowanie tzw. duszków i efektu flary oraz zwiększyć ostrość i wyrazistość zdjęć.
Obiektyw wykorzystuje cały potencjał wyjątkowej matrycy Fujifilm X-TransTM 3 CMOS bez filtra dolnoprzepustowego, oferując niezwykłą jakość obrazu. Występowanie tzw. duszków i efektu flary jest ograniczone nawet wtedy, gdy zdjęcia są robione w trudnych warunkach (np. światło padające z tyłu obiektu).
Obiektyw zapewnia jeszcze lepsze rezultaty po podłączeniu go do korpusu aparatu z serii X5 wyposażonego w optymalizator modulacji obiektywu4. Optymalizator ten koryguje rozmycie dyfrakcyjne6, zapewniając ostrość na całej powierzchni kadru i realistyczny efekt 3D nawet przy niskim ustawieniu przysłony.
(2) Autofokus w obiektywie z filtrem apodyzacyjnym
Dotychczas filtr apodyzacyjny stosowano tylko w obiektywach z ręcznym ustawianiem ostrości. Prezentowany obiektyw jako pierwszy łączy w sobie filtr apodyzacyjny oraz precyzyjny autofokus z detekcją kontrastu.
Po podłączeniu obiektywu do aparatu z serii X niemal bezszelestna praca migawki pozwala uchwycić fotografowane obiekty w naturalny sposób.
(3) Efekty znane z filmów fotograficznych dzięki trybowi symulacji filmu
Aparaty z wymiennym obiektywem z serii X oferują różne tryby symulacji filmu, które pozwalają uzyskać kolory i tonacje znane z filmów fotograficznych produkowanych przez firmę Fujifilm już od 80 lat. Efektem zastosowania tego obiektywu razem z trybem symulacji filmu Pro Neg., który powstał z myślą właśnie o fotografii portretowej, będą zdjęcia z pięknie odwzorowanymi tonacjami skóry.
(4) Wysoka jakość konstrukcji i wygodna obsługa
Filtr apodyzacyjny najlepiej sprawdza się przy szeroko ustawionej przysłonie. Użytkownicy mogą korzystać z szerokiej przysłony także w jasnym otoczeniu dzięki filtrowi ND, który reguluje jasność na trzech poziomach. Aby efekt apodyzacji był lepiej widoczny, obiektyw został wyposażony w pierścień przysłony, na którym na czerwono zaznaczona jest efektywna wartość F. Różnica między wartością F a efektywną wartością F wskazuje na skuteczność filtra apodyzacyjnego.
Pierścienie ustawiania ostrości i przysłony są wykonane z metalu, podobnie jak elegancko wykończona zewnętrzna obudowa obiektywu. Teksturę i obrót pierścieni dobrano tak, aby zapewnić fotografowi wygodną obsługę nawet podczas precyzyjnego, ręcznego ustawiania ostrości.
1. Odpowiednik formatu 35 mm.
2. Badania przeprowadzone przez Fujifilm.
3. X-Trans jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Fujifilm Corporation.
4. Opracowana przez firmę Fujifilm funkcja przetwarzania obrazu polegająca na korekcji efektów optycznych, takich jak rozmycie dyfrakcyjne, w oparciu o charakterystykę optyczną danego obiektywu.
5. Dotyczy modeli FUJIFILM X-T1 i FUJIFILM X-E2, dane z sierpnia 2014 r.
6. Zjawisko zachodzące podczas fotografowania z wąską przysłoną, polegające na tym, że mimo ustawienia wysokiej jakości obrazu, występują na nim rozmycia.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 10197
Firma FUJIFILM poinformowała, że pod koniec listopada 2014 r. pojawi się nowy, wysokowydajny i odporny na warunki pogodowe teleobiektyw z serii X z zoomem, stałą przysłoną f/2.8, zaawansowaną stabilizacją obrazu i pierwszym na świecie potrójnym silnikiem liniowym - FUJINON XF 50-140 mm f/2.8 R LM OIS WR.
Obiektyw jest o długości ogniskowej będącej odpowiednikiem 76-213 mm1 i o stałej przysłonie f/2.8 w całym zakresie wartości. Optyka obiektywu składa się z 23 szklanych elementów w 16 grupach, w tym z pięciu soczewek ED i jednej soczewki Super ED o dyspersji niemal tak niskiej, jak w przypadku soczewek fluorytowych, co skutkuje znacznym ograniczeniem występowania aberracji chromatycznych. Ponadto dzięki nowej powłoce Nano-GI (Gradient Index) ta wysokowydajna optyka zapewnia rezultaty, jakich można się spodziewać po flagowym teleobiektywie XF z zoomem.
Obudowa obiektywu zachowuje stałą długość w całym zakresie przybliżenia, a dzięki odpornemu na warunki pogodowe i kurz wykończeniu działa nawet w temperaturze -10 ºC. Wydajny czujnik żyroskopowy, unikalny algorytm stabilizacji obrazu oraz jasna przysłona f/2.8 pozwalają na robienie zdjęć z ręki w bardziej zróżnicowanych warunkach. Komfort fotografowania zwiększa także pierwszy na świecie potrójny silnik liniowy, gwarantujący szybkie i ciche działanie autofokusa.
Główne zalety
(1) Optyka zapewniająca najwyższą jakość obrazu w kategorii teleobiektywów z zoomem
Aby uzyskać najlepszą jakość obrazu w tej klasie, ten luksusowy teleobiektyw z zoomem wyposażono w optykę złożoną z 23 szklanych elementów w 16 grupach, w tym z pięciu soczewek ED i jednej soczewki Super ED o charakterystyce porównywalnej z soczewkami fluorytowymi. Pozwoliło to maksymalnie ograniczyć aberracje chromatyczne, a także poprawić zdolność rozdzielczą.
Soczewki zostały pokryte unikalną powłoką Fujifilm HT-EBC (High Transmittance Electron Beam Coating) na całej powierzchni, aby zminimalizować występowanie tzw. duszków i efektu flary oraz zwiększyć ostrość i wyrazistość zdjęć. Ponadto zastosowanie nowo opracowanej powłoki Nano-GI, która zmienia współczynnik załamania światła między szkłem a powietrzem, pozwoliło ograniczyć wspomniane duszki i efekt flary w przypadku światła padającego ukośnie.
Podobnie jak w pozostałych obiektywach XF, 7-listkowa okrągła przysłona pozwala uzyskać gładki i zaokrąglony efekt bokeh. Dzięki odpowiedniej optyce efekt bokeh wygląda atrakcyjnie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zastosowanie wewnętrznego mechanizmu przybliżania oznacza, że obiektyw nie zmienia długości, a więc zachowuje swoje wyważenie w całym zakresie przybliżenia.
Obiektyw zapewnia jeszcze lepsze rezultaty po podłączeniu go do korpusu aparatu z serii X3 wyposażonego w optymalizator modulacji obiektywu2. Optymalizator ten koryguje rozmycie dyfrakcyjne4, zapewniając ostrość na całej powierzchni kadru i realistyczny efekt 3D nawet przy niskim ustawieniu przysłony.
Fujinon XF 50-140 mm f/2.8 R LM OIS WR
(2) Szybki i cichy autofokus dzięki pierwszemu na świecie potrójnemu silnikowi liniowemu
O szybkie działanie autofokusa dba system wewnętrznego ogniskowania5. Ponadto zmniejszenie masy soczewki skupiającej i zamontowanie potrójnego silnika liniowego w odstępach co 120º pozwoliło dodatkowo przyspieszyć i wyciszyć pracę autofokusa.
Fujinon XF 50-140 mm f/2.8 R LM OIS WR
Dodatkowe przyspieszenie autofokusa można uzyskać, montując obiektyw w jednym z aparatów z serii X, które obsługują autofokus z detekcją fazową. Spust migawki w tych aparatach pracuje niemal bezszelestnie, co pozwala robić zdjęcia w sytuacjach, w których należy zachować ciszę. Autofokus wykorzystuje sygnał pobierany z matrycy, co umożliwia niezwykle precyzyjne ustawienie ostrości.
Minimalna odległość robocza wynosząca 1 m w całym zakresie przybliżenia oznacza, że obiektyw ten idealnie sprawdza się podczas zbliżeń.
(3) Najlepsza stabilizacja obrazu w tej klasie
Obiektyw XF 50-140 mm oferuje najlepszą stabilizację obrazu w swojej klasie dzięki wydajnemu czujnikowi żyroskopowemu i unikalnemu algorytmowi niwelującemu zniekształcenia wynikające ze zmian temperatury. Wspólnie z jasną przysłoną f/2.8 usprawnienia te pozwalają wykonywać zdjęcia z ręki w sytuacjach, w których dotychczas nie było to możliwe dla teleobiektywów z zoomem.
Fujinon XF 50-140 mm f/2.8 R LM OIS WR
(4) Odporność na warunki pogodowe, kurz i mróz do -10 ºC
Dzięki uszczelnieniom w każdej części obudowy obiektyw jest odporny na warunki pogodowe, kurz i mróz do -10 ºC, przez co idealnie nadaje się do aparatu X-T1, który cechuje taka sama odporność.
(5) Wysoka jakość konstrukcji i wygodna obsługa
Pierścienie ustawiania ostrości i przysłony są wykonane z metalu, podobnie jak elegancko wykończona zewnętrzna obudowa obiektywu. Korzystając z wieloletnich doświadczeń oraz fachowej wiedzy uzyskanej podczas produkcji najwyższej klasy profesjonalnych obiektywów do kamer i systemu CinemaScope, teksturę i obrót pierścieni dobrano tak, aby zapewnić fotografowi wygodną obsługę nawet podczas precyzyjnego, ręcznego ustawiania ostrości. Bagnet obiektywu wykonano z mosiądzu, aby zwiększyć jego wytrzymałość.
Po zamontowaniu obiektywu w aparacie całość waży o ok. 40% mniej niż standardowy zestaw tego typu6, co oznacza znacznie mniejsze obciążenie dla fotografa.
Dzięki funkcji AF+MF ręczne ustawianie ostrości odbywa się w płynny sposób. Naciśnięcie spustu migawki aktywuje automatyczne ogniskowanie na obiekcie, które można doprecyzować przy użyciu pierścienia ręcznego ustawiania ostrości.7
1. Odpowiednik formatu 35 mm.
2. Opracowana przez firmę Fujifilm funkcja przetwarzania obrazu polegająca na korekcji efektów optycznych, takich jak rozmycie dyfrakcyjne, w oparciu o charakterystykę optyczną danego obiektywu.
3. Dotyczy modeli FUJIFILM X-T1 i FUJIFILM X-E2, dane z sierpnia 2014 r.
4. Zjawisko zachodzące podczas fotografowania z wąską przysłoną polegające na tym, że mimo ustawienia wysokiej jakości obrazu, występują na nim rozmycia.
5. Metoda ta polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu obiektywu.
6. Badania przeprowadzone przez Fujifilm.
7. Funkcja umożliwiająca płynne, ręczne ustawianie ostrości poprzez przekręcanie pierścienia ustawiania ostrości w czasie, gdy spust migawki jest wciśnięty do połowy w trybie blokady autofokusa. Funkcja wymaga zaktualizowania oprogramowania firmware aparatu. (Dotyczy modeli: X-Pro1, X-E1, X-E2 oraz X-T1).