piątek, 03 maj 2024
REGULAMIN Forum Internetowej Gazety Fotograficznej foto.com.pl.

Serwis foto.com.pl służy do prowadzenia dyskusji, wymiany własnych poglądów i opinii oraz wzajemnej pomocy na danych działach tematycznych,

Korzystanie z forum, podobnie jak z serwisu foto.com.pl jest całkowicie bezpłatne. Jedynym warunkiem uczestniczenia w dyskusjach prowadzonych na Forum foto.com.pl jest rejestracja użytkownika z podaniem nick'a (pseudonimu, loginu) i adresu e-mail (istotne jest podanie prawdziwego adresu, na który zaraz po rejestracji wysłany zostanie link aktywacyjny,

Treść wysyłanych przez użytkowników wiadomości, powinna być zgodna z danym działem tematycznym forum, dlatego też przed wysłaniem takowej, użytkownik powinien zapoznać się z opisem wszystkich działów tematycznych i wybrać dla swojej wiadomości właściwy dział. W przypadku problemów z wybraniem odpowiedniego działu zawsze można poprosić o pomoc moderatora/administratora.

Korzystający z Serwisu użytkownicy powinni pamiętać o przestrzeganiu ogólnie przyjętych zasad etycznych oraz kultury dobrego wychowania.

Tworząc temat należy pamiętać aby nadać mu odpowiedni tytuł.

Autorzy postów godzą się nie publikować obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych lub obrażających mniejszości rasowe, religijne i seksualne materiałów, jak również innych materiałów, które mogą pogwałcać prawo w Twoim kraju, kraju, gdzie "Forum Internetowej Gazety Fotograficznej" jest hostowane lub Prawo Międzynarodowe. W przypadku postępowania niezgodnego z powyższymi zasadami, zostaniesz natychmiastowo i bezapelacyjnie zbanowany, a Twój Dostawca Internetu zostanie przez nas powiadomiony o takim postępowaniu. Adres IP każdego postu jest zapisywany w celu przestrzegania zasad i/lub udowodnienia ich łamania. Zgadzasz się, że administracja "Forum Internetowej Gazety Fotograficznej" ma prawo do usuwania, edycji, przesuwania i zamykania każdego Twojego tematu oraz Twoich postów. Jako użytkownik zgadzasz się na to, by Twoje informacje były zachowane w bazie danych. Informacje te nie będą podawane bez twojej zgody żadnym osobom ani podmiotom trzecim, jednakże ani "Forum Internetowej Gazety Fotograficznej", ani phpBB nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hakerskie prowadzące do pozyskania tych danych.

W wypowiedziach na Forum należy szczególnie unikać:
  • wysyłania wiadomości, które zawierają wyrażenia, treści bądź jakiekolwiek inne materiały, uznane powszechnie za obraźliwe, wulgarne, nieetyczne, obrażające czyjeś uczucia (np. religijne), itp.,
  • kasowania wpisów (na czerwono) dokonanych przez Administratorów. Osobą uprawnioną do zmiany lub edycji takiego wpisu jest wyłącznie inny Admin,
  • wyrażania się publicznie w sposób wulgarny wobec innych użytkowników,
  • załatwiania na forum swoich prywatnych spraw (do tego służą np. wiadomości prywatne - PW, GG lub Skype posty z prośbami o wysłanie czegokolwiek, zawierające adresy @, lub inne namiary będą kasowane bez uprzedzania, a ich autorzy mogą się spodziewać minusowych oklasków),
  • wywoływania konfliktów burzących przyjazną atmosferę na forum,
  • zbędnych komentarzy, które wydłużają niepotrzebnie czas przebywania na forum innych użytkowników,
  • ukazywania korespondencji prywatnej bez zgody jej autora,
  • ujawniania publicznie danych osobistych (swoich bądź innych osób) takich jak adres, telefon, używanych przez siebie haseł, itp.,
  • podawanie linków do eMule, torrent-a, itp.
  • PISANIA DUŻYMI LITERAMI – nie musisz wrzeszczeć ,
  • przesadnego formatowania tekstu,
  • kolorowanie i zwiększanie/zmniejszanie czcionki dozwolone jest tylko w szczególnych przypadkach, kolor czerwony zarezerwowany jest wyłącznie dla administratorów,
  • powielania jednego tematu na kilku działach tematycznych.
Przy pisaniu na forum należy pamiętać o tym, że:
  • udzielając się w rozpoczętej dyskusji, należy trzymać się z góry narzuconego tematu.
  • starać się jasno przedstawiać swój problem, tak żeby inni byli w stanie zrozumieć o co Ci chodzi.
  • przestrzegać zasady: zanim zapytasz - poszukaj, używając funkcji "Szukaj" (możliwe, że już wcześniej ktoś zadał pytanie, na które poszukujesz odpowiedzi).
  • każdy post przed wysłaniem należy przeczytać ponownie i sprawdzić (opcja "Podgląd wiadomości"),
  • należy przykładać dużą wagę do poprawności gramatycznej i ortograficznej postu. W przypadku napisania niepoprawnej wiadomości, zawsze można ja edytować i zmienić jej treść (edytować można tylko swoje wiadomości).
  • wszelka publikacja linków na Forum, wymusza uprzednie sprawdzenie prawdziwości zamieszczanego linka.
  • obowiązkiem piszącego post jest śledzenie losów swojego postu, sprawdzanie odpowiedzi oraz ewentualnych uwag adminów.
  • mile widziane będą stosowne podziękowania naszemu dobroczyńcy który spełnił naszą prośbę. Kto wie, czy kiedyś nie będziemy znowu potrzebowali jego pomocy.
Podziękować można na dwa proste sposoby przez:
  • wpisanie słowa "dziękuję" w odpowiedzi na post,
  • wstawienie w tym poście oklaska osobie, która nam pomogła.
Sygnaturki (podpisy):
  • nie mogą zawierać tekstów niecenzuralnych i mogących obrazić daną osobą bądź grupę osób,
  • nie powinny zawierać w żadnej postaci linków do stron, blogów itp.,
  • nie wolno umieszczać w nich reklam stron WWW (od tego jest miejsce w profilu gdzie możesz podać adres swojej strony).

Aktywni użytkownicy Forum mogą liczyć na przyznawanie im specjalnych rang, widocznych w Profilu użytkownika Forum.

Wszelkie skargi i uwagi na temat treści zawartych na forum można zgłaszać do administracji.

Serwis NIE odpowiada za treści opublikowane na forum przez osoby trzecie. Przyjmuje jednak uzasadnione wnioski o usuwanie postów (choć nie jest to obligatoryjne).

Autorzy postów godzą się, że treść ich wpisów może zostać w części lub w całości użyta na stronie głównej w celach informacyjnych.

Pozdrawiamy.

Administracja Serwisu